اهمیت شرکت حسابداری برای شرکتها

اهمیت شرکت حسابداری برای شرکتها,شرکت حسابداری برای شرکتها,حسابداری برای شرکتها,حسابداری

اهمیت شرکت حسابداری برای شرکتها

 

معمولا همه شرکتها به یک راه حل برای نگهداشتن حسابهایشان در زمان کسب و کار نیاز دارند. یک شرکت حسابداری با ارائه خدمات حسابداری و گزارشات مالی به مشتریان خود این امکان را به مشتری می دهد که خود را با شرکتهای دیگر و استانداردهای موجود در آن صنعت مقایسه کند.

 

خدمات حسابداری ارائه شده توسط شرکت حسابداری به صاحبان کسب و کار و مدیران این امکان را می دهد که در بهره وری و فعالیتهای کسب و کار خود بازنگری و در صورت نیاز تغییراتی نیز اعمال نمایند.

همچنین اطلاعات ارائه شده توسط شرکت حسابداری به صاحبان کسب و کار و مدیران این امکان را می دهد که تصمیمات کاری دقیق تر گرفته که منجر به افزایش بهره وری شرکت می شود.

مدلها

دو نوع حسابداری در زمینه کسب و کار وجود دارند،: حسابداری بر مبنای نقدی و حسابداری تعهدی. در حسابداری مبنای نقدی معاملات مالی زمانی شناسایی و ثبت می شوند که تبادل نقدی بین دو طرف انجام شود. در حسابداری تعهدی بدون در نظر گرفتن اینکه چه زمانی تبادل نقدی بین دو طرف انجام می شود و درست زمانی که معامله ای اتفاق می افتد معاملات شناسایی وثبت می شوند.

پیشنهاد بازدید  نمونه اظهارنامه مالیاتی تکمیل شده شرکت

کسب و کارهای کوچک معمولا روش حسابداری بر مبنای نقدی را انتخاب می کنند، به این دلیل که این روش نسباتا راحتتر از روشهای دیگر است. اما شرکتهای بزرگتر معمولا از حسابداری تعهدی استفاده می کنند. به این دلیل که در خیلی از صنایع و ارگان های دولتی استفاده از این روش الزام آور است.

ویژگیها

یکی ازویژگیها مهم حسابداری بر مبنای نقدی این است که تصویری دقیق از تبادلات وجوه نقد شرکت ارائه می دهد. این تصویر اگر از یک شرکت حسابداری ارائه شده باشد دقیق تر نیز می باشد و این امکان را به شرکت می دهد که شرکت از موجودی نقدی خود با خبر بوده و در صورت نیاز بتواند هزینه های جاری شرکت را پرداخت نماید.

اما در حسابداری مبنای نقدی، شرکت نمی تواند تصویری دقیق از تحولات در فروش خود را داشته باشد. اگرچه حسابداری تعهدی گزارشی بهتر در رابطه با تحولات فروش برای بازنگری و آنالیز گزارش های دیگر مالی ارائه می دهد، اما شرکتها ممکن است گزارش وجوه نقد خود را به درستی آماده نکنند. برای حل این موضوع یک شرکت حسابداری گزارش وجوه نقد را تهیه می کند که به صاحبان کسب و کار و مدیران این امکان را می دهد تا جزئیات دقیق وجه نقد شرکت را مطالعه و تصمیمات دقیق تری بگیرند.

پیشنهاد بازدید  نحوه محاسبه مالیات شرکت با مسئولیت محدود

عملکرد

شرکتها برای فعالیت های کسب و کار خود معمولا ترکیبی از حسابداری مدیریت و مالی را استفاده می کنند. حسابداری مدیریت مسوولیت پیگری کردن هزینه های داخلی کسب و کار و تقسیم کردن این هزینه ها به کالا یا خدمات ارائه شده توسط آن شرکت را به عهده دارد. همچنین در حسابداری مدیریت مسئولیت پیش بینی فروش و بودجه بندی برای مدیریت هزینه ها پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است که یک شرکت حسابداری آگاهی کاملی نسبت به این موضوعات دارد.

حسابداری مالی فرآیندی است که در آن گزارشات مالی بر اساس اطلاعات مالی شرکت تهیه و تنظیم شده است. این گزارشات مالی معمولا توسط ذینفعان داخلی و خارجی برای تصمیم گیری در زمینه کسب و کار و یا تصمیمات سرمایه گزاری استفاده می شود.

ملاحظات

یک شرکت حسابداری به مشتری خود پیشنهاد نصب و راه اندازی سیستم حسابداری مناسب با کسب و کار شرکت را میدهد. استفاده از سیستم حسابداری کارآمد به شرکت این امکان را می دهد که شرکت اطلاعات مالی خود را در قالب گزارشات مالی رسیدگی و پیگیری کند. نرم افزارهای حسابداری متنوعی برای کسب و کارهای سایز کوچک تا بزرگ در بازار موجود می باشند. شرکتها می توانند گزارشات مالی الکترونیکی تهیه شده توسط نرم افزار را به شرکت حسابداری خود ارسال نموده و شرکت حسابداری این خدمات را با سهولت و با صرف زمان کمتر انجام دهند.

پیشنهاد بازدید  سند حسابداری

بینش کارشناس

حسابداران مستقل عضو جامعه حسابداران و یا شرکت حسابداری کلیه خدمات حسابداری، مالی و مالیاتی مورد نیاز کسب و کارها را در قالب همکاری حرفه ای در محیط کسب و کار ارائه می دهند.

همچنین شرکت حسابداری خدمات مالیاتی برای بازگشت مالیات را به مشتریان خود ارائه می نماید.

لازم به ذکر است که شرکتهای کوچک به خدمات مالی و مالیاتی بیشتر از شرکتهای بزرگ احتیاج دارند تا از زمان شروع اطلاعات مالی خود را به درستی شناسایی و ثبت نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.