نمونه نامه بخشودگی جرایم ارزش افزوده

نامه بخشودگی جرایم ارزش افزوده

نمونه نامه بخشودگی جرایم ارزش افزوده

برای درخواست بخشودگی جرایم مربوط به عدم ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در مهلت مقرر، با توجه به تمدید مهلت توسط سازمان امور مالیاتی، نمونه نامه بخشودگی جرایم ارزش افزوده را به شما پیشنهاد می کنیم:

لازم به ذکر است که ارائه درخواست کتبی برای استفاده از بخشودگی الزامی می باشد.

با سلام;

احتراما با توجه به تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره ………………. مالیاتی سال …………۱۳ تا پایان روز ………………… طی بخشنامه شماره …………….. مورخ …./……/…..۱۳ ، به پیوست نسخه چاپ شده اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده این شرکت که در تاریخ ……/……../…..۱۳ طی شماره ……………. بصورت مکانیزه ثبت و ارسال شده، تقدیم و با توجه به متن بخشنامه مذکور، درخواست بخشودگی جرایم مربوطه را می نماید.

قبلا از مساعدت و همکاری آن واحد مالیاتی کمال تشکر را دارد.

بخشودگی جرایم مالیاتی

با توجه به مهم بودن تحقق درآمدهای مالیاتی و همچنین ایجاد تسهیلات مناسب در انجام امور مودیان محترم مالیاتی و دوری از تمرکز امور و احتراز از مکاتبات متعدد در مورد تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم مالیاتی و با رعایت مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم و همچنین سهولت در انجام امور اداری اختیارات ذیل به مدیران کل امور مالیاتی استان تفویض می گردد:
۱. بخشودگی جرایم مالیاتی اشخاص تا میزان ۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال برای هر سال عملکرد و اشخاص حقوقی تا میزان ۱۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال برای هر سال عملکرد با رعایت تبصره ۲ ماده ۱۹۰و تبصره ماده ۱۹۲ اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم به عملکرد سال ۱۳۸۱ و بعد.
۲. بخشودگی جرایم مالیاتی در مورد پرونده های مالیات بر ارث، نسبت به مالیات سهم الارث هریک از وراث حداکثر معادل مبلغ بیست میلیون ریال.
۳. جرایم مالیاتهای تکلیفی قابل مطالبه از اشخاص حقیقی و حقوقی (به استثنای اشخاص مشمول تبصره یک ماده ۱۹۹ قانون مالیاتهای مستقیم ) کلا به حیطه وصول درآید.

پیشنهاد بازدید  مالیات آژانس هواپیمایی